3 tips til at styrketræne derhjemme

Kvinde der vægttræner i hjemmet
3 tips til at styrketræne derhjemme
Henrik Andersen
-
05/10/2022
-

Gider du hellere ikke at betale for et dyrt medlemskab i et fitnesscenter? Måske synes du bare, at du har rigeligt at se til, og så virker turen frem og tilbage fra fitnesscenteret så uoverkommelig, at du aldrig kommer afsted. Bare rolig, du kan sagtens træne hjemmefra. Her følger en række gode råd, som du kan følge, hvis du vil i gang med hjemmetræning.

#1: Køb en vægtstang med skiver

Det første, du skal gøre, hvis du gerne vil i gang med at styrketræne derhjemme, er at investere i det rigtige udstyr – og her er en vægtstang med skiver det helt rigtige valg. Her kan du komme til at træne derhjemme, uden at du vælter budgettet, da du kun skal investere i en vægtstang én gang.

Det giver dig langt bedre forudsætninger for rent faktisk at komme i gang med at styrketræning, og du kan vælge mellem mange forskellige modeller. Hvis du får behov for at øge vægten, i takt med at din muskelmasse bliver større og større, kan du altid købe nye vægtskiver til stangen, så du rent faktisk får noget ud af træningen.

#2: Supplér med kosttilskud

Hvis du virkelig vil have noget ud af din hjemmetræning, er det en god idé at du supplerer træningen med kosttilskud, weight gainer eller proteinpulver. Er du i tvivl om, hvilken type kosttilskud der egner sig til dig og de resultater, som du ønsker at opnå, kan du eksempelvis finde svar ved at læse en weight gainer test.

#3: Udarbejd en træningsplan

Det er vigtigt, at du ikke bare træner, når du har lyst, hvis du rent faktisk gerne vil have noget ud af din træning. I stedet bør du udarbejde en træningsplan, som du følger til punkt og prikke, så du er sikker på, at du får lagt træningen ind i dit skema – ellers kan du hurtigt komme til at springe en gang eller to over.

Herudover kan det være en god idé at udarbejde en kostplan også, så du ikke bare spiser det, du har lyst til eller som lige er i køleskabet. Når du følger en kostplan, får du langt mere ud af din træning, og samtidig får du nemmere ved ikke at fylde dig med usunde madvarer, som i sidste ende går ud over de resultater, du gerne vil opnå.

Copyright 2022 - Pilanto Aps